descriptionدسته بندی : ChatGPTوهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کمک دیجیتال مارکتینگ می‌آید؟

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
commentبدون دیدگاه

باتوجه به ترند شدن بعضی ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT و ابزار Bing، در این مقاله قصد دارم از نقش آینده هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ براتون بنویسم.

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به دیجیتال مارکتینگ کمک کند؟

در اینجا قصد دارم به چند مورد از نقش AI یا هوش مصنوعی در آینده‌ی دیجیتال مارکتینگ اشاره کنم:

  1. تجزیه و تحلیل برای پیش‌بینی Predictive Analytics: هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا در مورد رفتار مصرف کننده پیش‌بینی کنید، مثلاً کدام محصولات را احتمالاً خریداری می‌کنند یا کدام کمپین‌ها مؤثرتر هستند.
  2. شخصی‌سازی Personalization: هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند پیام‌ها و پیشنهادات بازاریابی خود را بر اساس رفتار و ترجیحات فردی مصرف‌کننده شخصی‌سازی کنید. این می‌تواند تعامل و نرخ تبدیل را افزایش دهد.
  3. ربات‌های چت Chatbots: ربات‌های چت مجهز به هوش مصنوعی مثل ChatGPT و Bing می‌توانند پشتیبانی فوری از مشتریان ارائه دهند، به سوالات متداول پاسخ دهند و آن‌ها را در فرآیند فروش راهنمایی کنند.
    هوش مصنوعی ChatGPT
    چت بات (هوش مصنوعی) ChatGPT

    * تصویر بالا و همچنین تصویر شاخص این مقاله توسط ابزار هوش مصنوعی midjourney  طراحی شدن. midjourney یک ربات نوشته شده در پلتفرم دیسکورد می‌باشد.

  4. تولید محتوا: هوش مصنوعی می‌تواند به شما در تولید محتوا مانند پست‌های وبلاگ، بروزرسانی شبکه‌های اجتماعی و توضیحات محصول کمک کند. به این شکل می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید. همچنین اطمینان حاصل شود که محتوای شما برای موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بهینه شده است.
  5. تشخیص تصویر و ویدیو Image and Video Recognition: و AI می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل تصاویر و ویدیوها برای شناسایی محصولات، افراد و سایر اشیاء کمک کند. درواقع AI می‌تواند برای برچسب گذاری و سازماندهی محتوای بصری و همچنین برای شناسایی تأثیرگذاران در روندها مفید باشد.
  6. تست A/B: هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند نسخه‌های مختلف وب‌سایت یا کمپین‌های بازاریابی خود را آزمایش کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام تنوع مؤثرتر است.
  7. قیمت‌گذاری پویا یا Dynamic Pricing: هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند قیمت‌ها را به صورت پویا بر اساس عواملی مانند تقاضا، فصلی بودن و قیمت گذاری رقبا تعیین کنید.
  8. بهینه‌سازی جستجوی صوتی Voice Search Optimization: دستیارهای صوتی مجهز به هوش مصنوعی مانند الکسای آمازون و دستیار گوگل بطور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، بنابراین بهینه‌سازی محتوای شما برای جستجوی صوتی می‌تواند به شما کمک کند به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  9. هدف‌گذاری تبلیغات Ad Targeting: هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به رفتار مصرف کننده، جمعیت شناسی و علایق، به شما کمک کند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید.
  10. تجزیه و تحلیل احساسات Sentiment Analysis: همچنین AI می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتواها برای تعیین احساسات (مثبت، منفی یا خنثی) و شناسایی مسائل احتمالی قبل از تشدید آن‌ها کمک کند. البته نسخه‌هایی این چنینی در ایران نیز داریم مثل:‌ دیتاک و زلکا که ابزارهای گوش سپاری اجتماعی یا همان Social Listening را ارئه می‌دهند که در روابط عمومی بسیار کارآمد هستند.
  11. امتیازدهی سرنخ Lead Scoring: هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا سرنخ‌ها یا لیدها را بر اساس عواملی مانند سطح تعامل، سابقه خرید و رفتار وب‌سایت اولویت‌بندی کنید و به شما این امکان را می‌دهد که تلاش‌های خود را بر روی امیدوارکننده‌ترین مشتریان بالقوه متمرکز کنید.

 

این تنها چند نمونه از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال هست. فناوری هوش مصنوعی به تکامل خودش ادامه میده و احتمالاً فرصت‌های بیشتری برای استفاده در بازاریابی و کسب مزیت رقابتی به وجود خواهد آورد.

این مقاله آپدیت میشه و ابزارها مرتبط در آن معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دوره‌های من :
شاید دوست داشته باشید :
فهرست