دیجیتال مارکتینگ

چرا دیجیتال مارکتینگ (قسمت اول)

سید احمد موسوی هستم. امروز قراره به سوال “چرا دیجیتال مارکتینگ” جواب بدم. قبل از اینکه به این سوال بپردازیم بهتره که مسئله ی مارکتینگ یا همان بازاریابی رو بررسی کنیم بهتره اینو بدونیم که بعد از تولید محصول یا خدمات شما، بیزینس شما دقیقا از جایی شروع می شود که اولین فروش شما شکل می گیرد.

پس شاید بشه گفت مهمترین مرحله ی یک بیزینس همان مارکتینگ یا بازاریابی محصول یا خدمت ما باشه. چون شما اگر بهترین محصول رو هم تولید کنید، درصورتی که بازاریابی خوبی نداشته باشید، قطعا به سمت ورشکست شدن پیش خواهید رفت.

حالا وقتشه به سوال “چرا دیجیتال مارکتینگ” بپردازیم. از گذشته تا به حال دنیای اطلاعات و ارتباطات دستخوش تغییرات زیادی شده و تاریخ ثابت کرده که هر مجموعه ای که خودش رو با این تغییرات وقف نده قطعا شکست خواهد خورد.

امروزه نیز با توجه به تغییرات بسیار زیاد دنیای ارتباطات، دیجیتال مارکتینگ بیشترین سهم بازاریابی را به خود اختصاص داده است. پس باتوجه به این اهمیت بالا، ما به ابزارهای این نوع مارکتینگ نیاز داریم.

خب حالا تمامی مراحل بازاریابی یعنی:

  1. تحلیل و شناخت مشتری یا همون پرسونا
  2. تحلیل رقبا
  3. تحقیق کلی بازار

باید در فضای دیجیتال اتفاق بیفتند. اما بازاریابی و تبلیغات که وظیفه ی تغییر باور موجود در ذهن مشتری را دارد ، چگونه میتواند وارد این فضا شود و تاثیر مثبتی داشته باشد؟


ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

چرا دیجیتال مارکتینگ یعنی چرا سئو؟ چرا بازاریابی محتوا و چرا بقیه موارد؟ اما در این مقاله نمیخوام به جزئیات این موارد بپردازم پس فعلا به معرفی کلی آنها بسنده می کنیم.


سئو (SEO)

سئو یا همون بهینه سازی موتورهای جست و جو به زبان ساده، به تمام فعالیت های شما در جهت بیشتر به نمایش گذاشتن سایت شما روی موتورهای جست و جو و علی الخصوص گوگل گفته می شود.

رویکردهای مرسوم برای بهینه ساز ی موتور جستوجو شامل دو روش درون صفحه و خارج از صفحه می شوند.

به طور خلاصه روش بهینه سازی موتور جستجو یا همون سئو درون صفحه برای انتخاب استراتژیک کلمات کلیدی از داخل وبسایت هست که این انتخاب ها میتونه شامل: عنوان، استفاده از کلمات کلیدی و … باشه. البته عواملی همچون بهبود ساختار وبسایت و سرعت بالا اومدن وبسایت باعث کارایی بیشتر این روش است.

اما سئو برون صفحه منجربه قدرت کلی وبسایت ما میشه. میزان قدرت وبسایت ما به میزان لینک هایی است که سایر وبسایت ها به وبسایت ما داده میشن. هدف این روش هم جذب لینک های ورودی از وبسایت های معتبر و مرتبط است.

اما چرا سئو

در فرایند خرید کردن مشتری ۵ مرحله وجود دارد که در اینجا به سه مرحله ی اساسی می پردازیم:

  • احساس نیاز
  • جستجوی اطلاعات
  • ارزیابی و مقایسه بقیه موارد

موتورهای جستجو این اختیار را به ما داده اند که درمورد هر آنچه که نیاز داریم به جست و جو بپردازیم. درواقع مشتری های امروزی بعد از احساس نیاز، اولین اقدامی که انجام می دهند، جست و جوی اطلاعات است. درکنار جست و جو آنها می توانند به سادگی به سایت های متنوع رفته و محصول شما رو با دیگر رقبا بررسی کنند.

اما نکته ی اساسی اینجاست که مشتری های امروزی علاقه ی زیادی به گشتن و مقایسه ندارند و نهایتا در همان صفحه ی اول گوگل تصمیم خودشان را می گیرند. پس نتیجه میگیریم که ما برای دیده شدن باید به صفحه ی اول گوگل بیاییم.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *